دزد حرفه‌ای با پرسه مقابل فروشگاه‌ها، کودکانی که کارت بانکی همراه داشتند را شناسایی و با تهدید‌‌کردن‌ آنها، کارت و رمز را می‌گرفت. متهم با شکایت خانواده شش کودک شناسایی و دستگیر شد.
کد خبر: ۱۴۴۱۹۱۹
 
به گزارش خبرنگار جام‌جم، اوایل هفته گذشته خانواده‌ای با حضور در اداره پنجم پلیس آگاهی تهران از مردی سارق شکایت کردند و گفتند: پسر خردسالم برای خرید خوراکی کارت من و رمز آن را گرفت و به فروشگاه محله‌مان رفت اما بازنگشت. به فروشگاه که رفتم، فهمیدم خرید کرده و بیرون آمده و تصویرش در دوربین آنجا ثبت شده است. همه جا را جست‌و‌جو کردم تا این‌که به بوستان نزدیک خانه‌مان رسیدم و پسرم را در حال گریه پیدا کردم. فهمیدم مرد سارقی به زور از او کارت بانکی و رمز را گرفته و بعد از آن در چند مرحله از حسابم برداشت کرده است.
در ادامه چند خانواده دیگر نیز در اداره پلیس شکایت‌های مشابهی را مطرح‌کردند و ‌معلوم شد فرزندان آنها نیز در دام همان سارق فراری گرفتار شده و موجودی حساب‌شان خالی شده است. مشخصات متهم در اختیار گشت‌های انتظامی قرار گرفت تا این‌که سرانجام ماموران هنگام گشتزنی در یکی از محله‌های جنوب غرب تهران مردی را دیدند که کودکی را با زور با خود می‌برد. در مواجهه با متهم متوجه شدند او همان سارق تحت تعقیب است و دستگیرش کردند. 
در جریان تحقیقات پلیسی معلوم شد متهم سه فقره سابقه سرقت و زورگیری از افراد دارد. سال قبل آزاد شده اما به خلاف‌هایش ادامه داده است. متهم سرانجام در تحقیقات بعدی گفت: پیش از این از افراد بزرگسال در خیابان با زور و تهدید زورگیری و سرقت می‌کردم و پول، طلا و گوشی‌های‌شان را به سرقت می‌بردم‌. بعد از آزادی یک‌بار از خواهرم شنیدم که پسرش برای خرید خوراکی از خانه بیرون رفته و کارت بانکی وی دست او بوده که چند پسر کارت و خوراکی‌های او را سرقت کرده و رمز کارت را هم به زور او گرفته بودند. وقتی این ماجرا را شنیدم، این شیوه سرقت به ذهنم خطور کرد. با پرسه زدن ‌در محله‌ها کودکانی را که‌ کارت بانکی مادر یا پدران‌شان را در دست‌داشتند تعقیب می‌کردم و بعد از خروج از نانوایی یا فروشگاه، سمت‌شان می‌رفتم و با تهدید، کارت بانکی و رمز آن را می‌گرفتم. سپس پیش از مسدود شدن کارت‌ها، موجودی‌شان را خالی می‌کردم‌. 
سرهنگ عطایی، رئیس اداره پنجم پلیس آگاهی تهران‌ با تایید این خبر به جام‌جم گفت: با اعتراف متهم به سرقت از شش کودک، تحقیقات از او ادامه دارد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها